Referenties

Dat we zeer ervaren zijn op het gebied van campagnevoeren en dat we ontzettend goed weten hoe een bewoner te activeren en daadwerkelijk stappen te laten ondernemen blijkt wel uit onze referenties. Referenties die laten zien dat we keer op keer beweging hebben gecreëerd door bewoners aan te spreken: persoonlijk en lokaal.

GlasDraad

De uitrol van glasvezel in de buitengebieden van Nederland is geen vanzelfsprekendheid, maar vaak het resultaat van een intensieve samenwerking tussen gemeente, een lokaal ambassadeursinitiatief en een netwerkeigenaar. Door middel van intensieve en lokalecampagnevoering worden bewoners aangesproken op gemeenschapszin en de praktische voordelen van glasvezel. Want vaak is een ondergrens van 50% deelname vereist voor succes. De parallel met de energietransitie?Bewoners activeren om een flinke investering te doen in in een voor velen ‘low-interest product’.

Gemeente Krimpenerwaard

We ondersteunen de gemeente Krimpenerwaard bij het realiseren van awareness onder de bewoners van Stolwijk, Schoonhoven, Bergambacht, Ouderkerk aan den IJssel en Lekkerkerk. Dat doen we doorechte verhalen van lokale bewoners te vertellen, in tekst en beeld. We verzorgen informatieavonden, evenals de aankleding. En we zorgen voor zichtbaarheid via een lokale abricampagne, een informatiekrant en de online inzet van filmpjes. Zo maken bewoners kennis met de rol die zij zelf kunnen spelen in de energietransitie.

O-gen: glasvezelcampagne 25 gemeenten in Midden-Nederland

In een tijd waarin de dienstverlening via internet sterk toeneemt, zijn snelle breedbandverbindingen onontbeerlijk geworden. Marktpartijen zoals KPN en Ziggo richten zich uitsluitend op het binnenstedelijk gebied. Het buitengebied blijft daardoor sterk achter; geen glasvezel of  COAX (kabel), maar afhankelijkheid van de traditionele koperlijn met ADSL. Deze situatie was voor veel mensen moeilijk houdbaar. Tussen 2015 en 2017 hebben medewerkers van Het Campagneteam 25 gemeenten in het midden van het land succesvol ondersteund bij een voorbereidende campagne om glasvezel in het buitengebied mogelijk te maken. We hebben een interessepeiling verzorgd onder de bewoners, afspraken gemaakt met marktpartijen en ervoor gezorgd dat gemeenten hun leges beleid hebben aangepast op de wensen van marktpartijen.

In het gros van deze gemeenten is glasvezel aangelegd of is een marktpartij bezig om dit te realiseren.